Algemene voorwaarden

1.Begrippen

  • Opdrachtgever; natuurlijk persoon of rechtspersoon die een opdracht geeft aan InStappen.
  • Partijen: Opdrachtgever en InStappen.
  • Deelnemer: een natuurlijk persoon die gebruik maakt van de door InStappen aangeboden diensten.

2.Toepassing

  • Deze voorwaarden gelden voor elke overeenkomst waarbij InStappen partij is.
  • Opdrachtgever en/of deelnemer verklaart zich bij aanmelding voor een training of sessie schriftelijk met de toepasselijkheid en de inhoud van de algemene voorwaarden bekend te zijn.
  • Sluit een derde ten behoeve van de opdrachtgever en/of deelnemer de overeenkomst met InStappen, dan staat deze derde ervoor in dat opdrachtgever en/of deelnemer deze voorwaarden kent en heeft aanvaard, bij gebreke waarvan de derde aan deze voorwaarden is gebonden als ware hij zelf opdrachtgever of deelnemer.

3.Geheimhouding

  • Partijen erkennen dat de inhoud van de relatie alsmede de gegevens en informatie welke aan hen bekend zijn/worden in het kader van de overeenkomst en de uitvoering van de overeenkomst een strikt vertrouwelijk karakter hebben.
  • Geen der partijen zal direct of indirect de inhoud van de relatie alsmede de gegevens en informatie welke aan haar bekend worden aan derden bekend maken.
  • De verplichtingen die hierboven vermeld staan gelden zowel gedurende de looptijd van de overeenkomst als na afloop daarvan.
  1. Uitvoering van de opdracht
  • InStappen zal zich naar beste kunnen inspannen de dienstverlening met zorg uit te voeren. In voorkomend geval overeenkomstig de met client schriftelijk vastgestelde afspraken.
  • De bij InStappen gesloten overeenkomsten leiden voor InStappen tot een inspanningsverplichting niet tot een resultaatsverplichting. Waarbij InStappen gehouden is haar verplichtingen zodanig na te komen als naar normen van zorgvuldigheid en vakmanschap naar de maatstaven van het moment verlangd kan worden.
  • De client zal open en eerlijk bijdragen aan de gesprekken en zich inzetten. De client neemt de verantwoordelijkheid rekenschap en autoriteit over diens eigen gedrag en de consequenties hiervan, zowel tijdens de tijd die de coach en client gezamelijk doorbrengen als daarna, op zich voor het boeken van resultaat. Verder zal de client naar de sessies komen op afgesproken tijd en plaats, waar nodig aantekeningen maken en zich houden aan de eventuele afspraken die tijdens de sessies worden gemaakt.
  • Mocht de coach tijdens het coach traject zaken of ziektebeelden vermoeden die niet onder het werkterrein of de deskundigheid van de coach vallen, dan zal de coach de client daarop attenderen en aangeven dat consult elders wenselijk is.
  • Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist heeft InStappen het recht bepaalde werkzaamheden te laten uitvoeren door derden, dit zal altijd in overleg met de opdrachtgever geschieden.
  • De opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens, waarvan InStappen aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan InStappen worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst gegevens niet tijdig aan InStappen zijn verstrekt hebben InStappen het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
  1. Aansprakelijkheid
  • Deelname aan activiteiten bij InStappen geschiedt op eigen risico.
  • InStappen is niet aansprakelijk voor schade die niet op de voor de branche gebruikelijke voorwaarden kan worden verzekerd.
  • Voor schade veroorzaakt aan of met door deelnemers meegenomen goederen, waaronder apparatuur, software bestanden, mediahulpmiddelen en voertuigen is InStappen niet aansprakelijk tenzij de schade het rechtstreekse gevolg is van van opzet of grove schuld door InStappen.
  • InStappen is niet aansprakelijk voor schade direct of indirect aan wie of wat dan ook ontstaan als direct of indirect gevolg van enig gebrek aan,enige hoedanigheid van of omstandigheid in de aan van InStappen ter beschikking staande onroerende zaak.
  • Opdrachtgever en/of deelnemer vrijwaart InStappen voor aanspraken van derden, waaronder deelnemers, ter zake van schade als in deze bepaling bedoeld.
  • Aansprakelijkheid voor schade ontslaan door overmacht en/of annulering door InStappen is uitgesloten.
  1. Overmacht
  • Onder overmacht wordt in deze algemene leveringsvoorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop InStappen geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor InStappen op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat haar InStappen verbintenis had moeten nakomen.
  • Tijdens overmacht worden de verplichtingen van InStappen opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door InStappen niet mogelijk is langer duurt dan 2 maanden zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
  • Indien InStappen bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract. Dit geldt echter niet als het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel geen zelfstandige waarde heeft.
  1. Annulering
  • Nadat de overeenkomst door beide partijen is ondertekend is eenzijdige annulering niet meer mogelijk.
  • Niet-deelnemen aan een ingeplande activiteit op de gereserveerde datum wordt aangemerkt als annulering.
  • Bij annulering langer dan 48 uur voor aanvang, verplaatsen we de sessie kosteloos. Bij annulering tussen 48 en 24 uur voor aanvang van de sessie brengen wij 50% van de kosten in rekening van de geplande sessie. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang is de volledige prijs van de geplande activiteit verschuldigd.
  1. Betaling
  • Een factuur voor het overeengekomen totaalbedrag wordt u voorafgaand aan de dienstverlening toegestuurd, tenzij anders overeengekomen met de individuele cliënt of opdrachtgever. Het vermelde factuurbedrag dient binnen de vermelde betalingstermijn na factuurdatum te zijn overgemaakt op het gespecificeerde bankrekeningnummer, onder vermelding van het factuurnummer.
  • Alle door InStappen opgegeven prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. Betalingen dienen binnen veertien dagen, tenzij anders overeengekomen, na factuurdatum verricht te zijn. Bij niet tijdige betaling is een vertragingsrente verschuldigd, gelijk aan de wettelijke handelsrente.
  1. Wijziging en vindplaats van de voorwaarden
  • Deze leveringsvoorwaarden worden als bijlage bij iedere offerte gevoegd. Op verzoek van de opdrachtgever wordt door InStappen een exemplaar per post of per e-mail verstuurd.

​ 10. Toepasselijk recht

  • Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en de uitvoering daarvan door InStappen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

 

Aanvulling webshop InStappen

11. Bestellingen en levering

  1. Bestellingen worden zo spoedig mogelijk verzonden, uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst van de betaling, mits de producten op voorraad zijn.

  2. Indien een product niet op voorraad is, wordt de levertijd verlengd met 2 extra werkdagen. 

  3. Levering vindt plaats via de door InStappen gekozen verzendmethode.

  4. InStappen is niet aansprakelijk voor vertraging of schade ontstaan tijdens transport door derden

12. Prijzen en betaling

  1. Alle prijzen in de webshop zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.

  2. Betaling dient te geschieden voorafgaand aan levering via de beschikbare betaalmethoden in de webshop.

  3. InStappen behoudt zich het recht voor om prijzen te wijzigen. Voor reeds geplaatste bestellingen gelden de prijzen die op het moment van de bestelling zichtbaar waren.

13. Retourbeleid

  1. Bij aankoop van producten via de webshop heeft de consument het recht de overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen te herroepen (het wettelijke herroepingsrecht).
  2. De klant dient binnen deze termijn een retourmelding te doen per e-mail via info@in-stap-pen.nl met vermelding van het ordernummer.
  3. Na melding van retour heeft de klant nog 14 dagen om het product retour te sturen.
  4. Verzendkosten voor retouren zijn voor rekening van de klant.
  5. Producten dienen ongeopend, ongebruikt, onbeschadigd en in originele verpakking te worden geretourneerd.
  6. Producten die geopend, gebruikt of beschadigd zijn, kunnen niet worden geretourneerd.
  7. Zodra het product in goede staat retour is ontvangen, wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort.
  8. Indien het geretourneerde product niet voldoet aan de eisen (bijv. gebruikt of beschadigd), behoudt InStappen zicht het recht voor de retourzending niet te accepteren en geen terugbetaling te doen.

14. Uitsluiting herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:

  • Producten die om hygiënische redenen niet kunnen worden teruggenomen (zoals geopende etherische oliën, verzorgingsproducten, magnesiumpoeders).

  • Digitale producten, downloads of cadeaubonnen.

15. Klachten en garantie

  1. InStappen doet haar uiterste best om alle producten in perfecte staat te leveren.

  2. Mocht er onverhoopt iets mis zijn met een geleverd product, neem dan binnen 7 dagen na ontvangt contact op via inof@in-stap-pen.nl.

  3. InStappen beoordeelt elke klacht zorgvuldig en biedt, indien van toepassing, een passende oplossing (vervanging of terugbetaling).

  4. Op producten geldt de wettelijke garantie: een product moet doen wat de consument er redelijkerwijs van mag verwachten.

16. Toepasselijk recht

Op alle aankopen, overeenkomsten en geschillen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.